Aktualności

“Jako w niebie, tak i w Komańczy”

 
14 marca o godz. 10:00 w TVP1 będzie można pooglądać dokument fabularyzowany pt. “Jako w niebie, tak i w Komańczy”.
Telewizja Obiektyw w 2017 roku wyprodukowała dokument fabularyzowany “Jako w niebie, tak i w Komańczy”. Film opowiada historię internowania Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Komańczy. Scenariusz napisany przez Marcina Ziobro, został opracowany w oparciu o historyczne materiały archiwalne, wspomnienia siostry Bogumiły oraz pamiętniki samego Prymasa Wyszyńskiego.
Film jest okazją do upamiętnienia, tych wydarzeń, przypomnieniem czasu i dzieła jakim są napisane 65 lat temu Jasnogórskie Śluby Narodu Polskiego oraz obchody 1000-lecia Chrztu Polski. W rolę Prymasa wciela się Marek Kalita, w filmie zobaczymy Jerzego Trelę i Aleksandrę Popławską. Reżyserem filmu jest Maciej Wójcik.
Rok 2021 został decyzją Sejmu RP ustanowiony Rokiem Kardynała Stefana Wyszyńskiego, jest również czasem oczekiwania na Jego beatyfikację. Tym bardziej miło nam zaprosić na premierę filmu w Polskiej Telewizji.
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia!
 

Poinformuj ZUS o zmianie adresu

Zmieniasz adres zamieszkania, a może adres e-mail? Pamiętaj, aby poinformować o tym Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zdarza się, że korespondencja, renta bądź emerytura wraca do ZUS, gdyż klient nie powiadomił o zmianie miejsca zamieszkania.

To bardzo ważne, by pamiętać o poinformowaniu ZUS o każdej zmianie adresu. Korespondencja, którą ZUS wysyła do klientów, kierowana jest pod adres, który jako ostatni został podany. Zatem, jeśli nie jest on zaktualizowany przez klienta, a list zostanie wysłany właśnie pod stary adres, gdzie dana osoba już nie przebywa, to taka korespondencja będzie doręczona skutecznie. Skutki jej doręczenia będą obciążały klientów jako adresata.

Dlatego, aby list trafił pod właściwy adres, klienci zobowiązani są zgłaszać do ZUS każdą jego aktualizację, w tym także zmianę adresu elektronicznego. Wskazanie prawidłowych
i aktualnych danych ma duży wpływ nie tylko na przepływ informacji, ale także na wypłatę świadczeń. Wypłata emerytury czy renty pod niewłaściwy adres powoduje, że nie dostaniemy jej na czas.

Obowiązki pełnomocnika

Ponadto, gdy do załatwiania w ZUS spraw upoważniony został przedstawiciel lub pełnomocnik, ta osoba ma także obowiązek informować o zmianie adresu do doręczeń korespondencji z ZUS, w tym adresu elektronicznego.

Dbaj o swoje dane

Brak aktualnego adresu może spowodować, że z korespondencją może zapoznać się osoba do tego nieuprawniona. W takim przypadku istnieje ryzyko naruszenia praw i wolności związanych
z udostępnieniem danych osobowych zawartych w korespondencji. Może to spowodować szkody materialne i niematerialne, w tym tak poważne jak kradzież tożsamości, nadużycia i straty finansowe lub naruszenie dobrego imienia.

Aktualizacja w przepisach prawa

Zgodnie z przepisem art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej
o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Oddział ZUS w Jaśle

Konkurs - "Są gdzieś okna, które płoną cały czas"

Zapraszamy do udziału młodzieży w 4. edycji konkursu "Są gdzieś okna, które płoną cały czas"

To konkurs literacki na szczeblu wojewódzkim, którego celem jest uwrażliwianie społeczeństwa na problemy ludzi niepełnosprawnych oraz ich relacje z osobami pełnosprawnymi.

Jest przeznaczony dla uczniów szkół ponadpodstawowych oraz podstawowych (7 i 8 klasy). Ujęty w wykazie Kuratorium Oświaty w Rzeszowie może być wpisany na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej jako szczególne osiągnięcia brane pod uwagę w procesie rekrutacji. Praca może mieć formę eseju, reportażu lub opowiadania.

Prace należy wysyłać wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej do 8 kwietnia 2021r.

Organizatorami konkursu są: II LO im prof. Kazimierza Morawskiego w Przemyślu oraz absolwent szkoły Krzysztof Gudzelak. Sponsorzy przedsięwzięcia to: Rada Rodziców II LO w Przemyślu oraz firmy: Drukarnia „Reszka” i Kowalski Producent Okien i Drzwi. Natomiast patronat objęły m.in.: TVP 3 Rzeszów, Polskie Radio Rzeszów, TV Podkarpacka, Radio Eska.

Więcej informacji na temat konkursu na stronie II LO im. prof. Kazimierza Morawskiego w Przemyślu w zakładce „Szkoła”.

Regulamin do pobrania

Zapraszamy po odbiór kodów do serwisu Legimi na miesiąc marzec

Zapraszamy po odbiór kodów do serwisu Legimi na miesiąc marzec. 

Po kody ważne przez jeden miesiąc licząc od dnia aktywacji, prosimy zgłaszać się osobiście do Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Zagórzu.

„Postaw na własny biznes - wsparcie dla osób powyżej 30 roku życia”

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Sanoku zaprasza na bezpłatne webinarium „Postaw na własny biznes-wsparcie dla osób powyżej 30 roku życia”.

Webinarium odbędzie się 10 marca 2021 r. od 11:00 do 11.50 za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia (imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mailowy oraz tytuł spotkania) na adres: lpi.sanok@podkarpackie.pl i otrzymanie potwierdzenia mailowego od organizatora.

Zgłoszenia przyjmowane są do 09 marca 2021 r. do 15.30. Link do webinarium zostanie wysłany w osobnej wiadomości najpóźniej w dniu wydarzenia (10 marca 2021 r.).  

W przypadku osób z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę webinarium.

Webinarium skierowane jest do osób powyżej 30 roku życia, zamieszkujących i chcących rozpocząć własna działalność gospodarczą na terenie województwa podkarpackiego. Głównie do osób pozostających bez pracy, biernych zawodowo, osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych, umowach cywilno-prawnych i tzw. ubodzy pracujący oraz rolników i członków ich rodzin chcących odejść z rolnictwa. Szczególnie zapraszamy osoby  zamieszkujące, pracujące lub uczące się na terenie powiatu: jasielskiego, krośnieńskiego, brzozowskiego, strzyżowskiego, sanockiego, leskiego, bieszczadzkiego, przemyskiego.

Program webinarium:

  1. Zasady podziału środków:
  • 2 Wsparcie osób pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy- projekty pozakonkursowe;
  • 3 Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości;
  1. Grupa docelowa z wkluczeniami;
  2. Definicje pojęć;
  3. Zasady dofinansowania (kwoty);    
  4. Zabezpieczenie;
  5. Ścieżka aplikowania o wsparcie;
  6. Zobowiązania Beneficjenta wsparcia;
  7. Rozliczenie dotacji i wsparcia pomostowego;
  8. Operatorzy wsparcia (aktualne nabory wniosków);
  9. Omówienie dokumentacji rekrutacyjnej

Po webinarium będzie możliwość zadawania pytań.
Organizator webinarium:
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Sanoku

  1. Rynek 18, 38-500 Sanok
    tel.: 798 771 215, 798 771 640

e-mail lpi.sanok@podkarpackie.pl