Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy Zagórz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zagorz.pl/
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez Logonet Sp. z o.o., który zadeklarował zgodność z wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do kolejnej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Tymczyszyn - mejlowo ptymczyszyn@zagorz.pl lub telefonicznie (13) 46-22-062 wew. 73
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Ernest Nowak,
- Adres: ul. 3 Maja 2, 38-540 Zagórz pok. nr 22,
- mejl: urzad@zagorz.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku
Siedziba Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu mieści się w budynku przy ul. 3 Maja 2, 38-540 Zagórz. Budynek nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście odbywa się po schodach. Dla osób niepełnosprawnych ruchowo dostęp do budynku możliwy jest z tyłu budynku. Przed wejściem znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Tablica informacyjna znajduje się przy wejściu na klatkę schodową, tam można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. Przy schodach znajdują się poręcze. Budynek jest dostępny dla osób niepełnosprawnych jedynie na poziomie parteru.
Opis dostosowań, np. posiadanie automatycznych drzwi, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
Dla osób mających trudności w poruszaniu się, poruszających się na wózkach inwalidzkich - dostępny jest hol główny i jedno pomieszczenie na parterze budynku. Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę powinny telefonicznie zgłosić taką potrzebę pracownikowi właściwego dla danej sprawy, który umówi się na spotkanie i obsłuży daną osobę w pomieszczeniu dostępnym na parterze budynku. W budynku nie zainstalowano systemu informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. Wewnątrz budynku nie ma windy, przy schodach zamontowane są barierki.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Oznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami
Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet
Osoby niepełnosprawne ruchowo na wózkach inwalidzkich mogą poruszać się samodzielnie po parterze budynku. Brak windy w budynku uniemożliwia skorzystanie z I i II piętra. Toalety na parterze budynku nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Wnioskowanie o tłumacza polskiego języka migowego : BRAK