Na podstawie art.14 ust.1 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062.), zarządzeniem nr 161 z 23 września 2020 r. Burmistrz Miasta i Gminy w Zagórzu, wyznaczył do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności.
CZYM JEST DOSTĘPNOŚĆ?
Do zadań koordynatora należy w szczególności:
Raport_o_stanie_zapewnienia_dostepnosci_podmiotu_publicznego
Dostępność cyfrowa
Urząd Miasta i Gminy w Zagórzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie strony internetowej.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku
Siedziba Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu mieści się w budynku przy ul. 3 Maja 2, 38-540 Zagórz. Budynek nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście odbywa się po schodach. Dla osób niepełnosprawnych ruchowo dostęp do budynku możliwy jest z tyłu budynku. Przed wejściem znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Tablica informacyjna znajduje się przy wejściu na klatkę schodową, tam można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. Przy schodach znajdują się poręcze. Budynek jest dostępny dla osób niepełnosprawnych jedynie na poziomie parteru.
Opis dostosowań, np. posiadanie automatycznych drzwi, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
Dla osób mających trudności w poruszaniu się, poruszających się na wózkach inwalidzkich - dostępny jest hol główny i jedno pomieszczenie na parterze budynku. Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę powinny telefonicznie zgłosić taką potrzebę pracownikowi właściwego dla danej sprawy, który umówi się na spotkanie i obsłuży daną osobę w pomieszczeniu dostępnym na parterze budynku. W budynku nie zainstalowano systemu informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. Wewnątrz budynku nie ma windy, przy schodach zamontowane są barierki.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Oznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet
Osoby niepełnosprawne ruchowo na wózkach inwalidzkich mogą poruszać się samodzielnie po parterze budynku. Brak windy w budynku uniemożliwia skorzystanie z I i II piętra. Toalety na parterze budynku nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Kontakt z Urzędem Miasta i Gminy możliwy jest poprzez:
- napisanie pisma/złożenie wniosku na adres: Urząd Miasta i Gminy w Zagórzu, ul. 3 Maja 2, 38-540 Zagórz
- wysłanie maila na adres e-mail: urzad@zagorz.pl
- skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 13 4622062
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, na Elektroniczną Skrzynkę na adres ePUAP: UMIGZAGORZ
- skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie Urzędu w godzinach pracy
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urzędu Gminy.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt urzad@zagorz.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 4622062. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.